Welkom op mijn weblog. Leuk dat je even langskomt.Ik ga hier mijn dagelijkse belevenissen neerpennen. Meestal zal dat over de hobby's gaan (Quilten, borduren en samen met DH Rene fietsen en met de caravan weggaan) Maar ook wat me nog meer bezig houd in het leven. Na een erg moeilijk 2010 proberen Rene en ik de draad weer op te pakken.

dinsdag 11 december 2012

Topaf

Even mijn affe top laten zien.......
Ben hier al zeker 4 jaar mee bezig. Steeds een blok. Het had geen haast. De laatste keer met het UFO weekend november in Beekbergen veel aan gedaan en thuis gelijk verder. Nu moest hij af. En dat met een heuse quiltdip! Eigenlijk zou ik de top netjes opgevouwen in de la bewaren maar Rene vind hem zo leuk en vrolijk dat ik hem toch maar helemaal afmaak. Vandaag dus de laatste rand eraan gezet en had ik gelukkig in de kast nog een tussenvulling liggen, 2 stukken aan elkaar genaaid.
Achterkant had ik er al jaren geleden bij gekocht.
Dat wordt het weekend ( met behulp van de plankenmethode) dubbelen en doorstikken op de machine. Hij meet 1.50x1.50
 

13 opmerkingen:

Rennie zei

René heeft gelijk hoor het is echt een vrolijke quilt. Wat zal jij na zo'n periode trots zijn als ze af is. Veel plezier nog met de finishing touch!

Hermie zei

Hoi Ansje, hij is echt de moeite waard hoor, goed dat je hem af maakt.

quiltlodge gerda zei

René heeft helemaal gelijk. Hij is echt te leuk om opgevouwen en vergeten te worden. Veel,plezier met het dubbelen en doorstikken. Daaronder hij altijd NOG mooier van en dat geeft een geweldig gevoel vind ik altijd.

Annie Kingma zei

Ansje wat is dit vrolijk, en fijn dat je de quilt nu kan afmaken.
Je krijgt er zeker heel veel plezier van.
Groetnis Annie

Ans zei

Wauw...wat mooi, zonde om in de kast te laten liggen!

Johanna Zweden zei

Schitterend
Groetjes Joke

marga zei

OOk al heb je er lang over gedaan het resultaat mag er zijn.
Mooi hoor.
Groeten
Marga

Anny zei

Hij is inderdaad erg vrolijk. Fijn dat ie bijna af is.

Chris zei

Ansje ik vind hem ENIG!! Geen wonder dat Rene hem leuk vindt en goed van je dat je het gelijk aangepakt hebt en hem afmaakt. Veel te leuk om te laten liggen hoor!

sylvia zei

oeps, gelukkig dat ie niet in de la terecht gekomen is: hij is echt hartstikke leuk!!!
en ach, vier jaar over gedaan geeft toch niets, zo liggen er bij heel veel van ons deze onderhandenzijnde quilts, denk ik.
succes met afmaken, groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Hoi Ansje,
Wat goed van je dat je deze quilt afgemaakt hebt. Het was zeker zonde om hem te laten liggen. De buitenste rand past er heel goed bij, maakt het geheel extra spannend.
Zo zie je maar weer waar zo'n quiltweekend allemaal goed voor is!!
En nu misschien wel op naar iets nieuws?
Veel groetjes van Annemieke

foekie's fashion zei

wat is die vrolijk he, echt gaaf zoals ook die molentjes terugkeren in dezelfde kleuren, dat maakt er een geheel van he. Groetjes van Joke

Esther zei

Je maakt prachtige dingen Ansje