Welkom op mijn weblog. Leuk dat je even langskomt.Ik ga hier mijn dagelijkse belevenissen neerpennen. Meestal zal dat over de hobby's gaan (Quilten, borduren en samen met DH Rene fietsen en met de caravan weggaan) Maar ook wat me nog meer bezig houd in het leven. Na een erg moeilijk 2010 proberen Rene en ik de draad weer op te pakken.

zondag 19 mei 2013

Afscheid


Lieve allemaal,

Helaas moet ik afscheid van jullie nemen. De ziekte is in een snel tempo aan het doorgroeien. Ik heb voor euthanasie gekozen. De helse pijnen al heel lang en geen perspectief hebben op enig comfortabel leven hebben mij over de streep getrokken.  Ik dank iedereen voor het meeleven dmv kaart mail vriendelijk woord en zo. Wens jullie alle goeds toe en veel plezier met onze hobby. Ik heb van jullie allen genoten.

LiefsAnsje/Rene

70 opmerkingen:

Lida zei

Lieve Ansje,
Ik wens je een goede reis naar het licht en voor allen die je liefhebben in deze moeilijke dagen.
Lida

Anoniem zei

Heel begrijpelijk dat je hiervoor gekozen hebt....wat moet ik zeggen? Ik ben stil Ansje....heel stil.
Ik wens je een goede reis en familie en vrienden veel sterkte methet verlies van Ansje....
Liefs Esther

Anoniem zei

Wat gaat het snel ineens, vreselijk om te horen.
Maar wat een moedig en wijs besluit, je bent een sterke vrouw.
Door middel van je mooie quilts en de prijzen die je hebt gewonnen zal je door leven,hoewel je het liever anders had gezien.
Het ga je goed, waar dat ook mag zijn.
Veel liefs sterkte en knuffels voor jullie allebei, Jacqueline.

Yvonne huisman zei

Lieve ansje,
Wat ben je moedig, een goede reis en als er een hierna maals is, geef al onze dierbaren een knuffel en vooral onze remco. Xxxx

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een moedig besluit, maar voor jou de enige.
Ik wens je een behouden reis en je dierbare de kracht om dit te dragen.

Dag lieve Ansje, vergeten zullen wij je niet.

Knuf Ines

Rennie zei

Lieve Ansje,
Respect en bedankt voor wat je altijd voor me blijft betekenen.

Noa zei

Ansje heel veel sterkte en een moedig en begrijpelijk besluit

Anoniem zei

Lieve Ansje,

Fijn dat ik je heb mogen leren kennen als een warm en hartelijk persoon. Jij hebt mij op enthousiaste wijze, wegwijs gemaakt met de eerste beginselen van het quilten.
Woorden schieten verder tekort, goede reis en een hele dikke knuffel.
Tjitske.

Anoniem zei

Lieve Ansje,
Wat een dappere beslissing.
Ik wens je een hele mooie reis.
Rene en familie, heel veelsterkte.
veel liefs Mieke

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

Lieve Ansje en Rene,

Verslagen zit ik hier achter de computer. Ik heb je leren kennen toen ik pas mn eerste stappen in de quiltwereld zette. Je was n voorbeeld, een inspiratie en als ik aan een bekende quilter met een A denk, dan denk ik en zal ik altijd denken aan Ansje Prooper.

Unknown zei

Wat een beslissing, voor jou de enige juiste denk ik! Rene veel sterkte met dit verlies.

Las Ansjes blog!

Anita

quilting Jeannet zei

Lieve Ansje, ik schrik er erg van, hoewel ik je standpunt in deze wist. Bedankt voor alle steun tijdens de diagnose van mijn moeder en na haar overlijden, ik zal je niet snel vergeten.Veel sterkte voor je man en (klein) kinderen.

Anoniem zei

Heel veel sterkte bij het adscheid nemen van jullie geliefde Ansje en Moeder.
Mogen jullie de kracht ontvangen om haar heengaan te verwerken.
Truus

alma zei

Lieve ansje en renee
Vanmiddag zwaaide ik je gedag je zat in de zon een mooi beeld. IK heb je blog vanavond gelezen. Een schrik door mijn hart maar wat moedig deze beslissing. Ik ken je nog niet zolang maar wat een mooi mens ben je. Een dikke knuf voor jou en renee. Sterkte voor alle die je dierbaar zijn.

Judith zei

Wat een moedig besluit is dit geweest. Heel veel sterkte de komende tijd.

klenent en ria notenboom zei

Ansje en Rene,
Sterkte deze dagen. We denken aan jullie. Het was heerlijk om jou te leren kennen. Goede reis.

Ria en Klement

Anoniem zei

Lieve Ansje, in gedachten ben ik bij je. Heel dikke knuffel geef ik je.
Rene en familie, heel veel sterkte.
Veel liefs van Cora

Yvonne zei

Wat een moedig maar moeilijk besluit Ansje. Ik wens je een goede reis en hoop dat het leven in het hiernamaals nog mooier mag zijn dan hier op aarde. Ik wens je familie ene dierbaren heel veel sterkte om het leven zonder jou te moeten voort zetten. Dikke knuffel.

Annelies zei

Veel sterkte. Het ga je goed.

sylvia zei

dag Ansje, wat een moed! Weet niet wat ik verder kan zeggen.....
lieve groet, Sylvia

Unknown zei

Heel veel sterkte met het laatste stukje hier. Lieve groeten van mij Jolanda Jansen

Hermie zei

Lieve Ansje,
In Zwolle hebbben Gerrit en ik de laatste keer persoonlijk contact met je gehad, je wist precies hoe je het wilde gaan doen als het einde zou naderen,maar het is allemaal wel heel snel gegaan.
Ik vind het heel moedig van je en van Gerrit en mij krijg jij een hele dikke knuffel en hoop voor jou en je familie dat je laatste reis gaat zoals jullie het wensen. Dikke kus van mij

Klaske zei

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen Ansje,vind het een moedig besluit. Sterkte, ook voor Rene en je familie.

Heleni zei

Wat een moedig besluit heb je genomen Ansje. Heel begrijpelijk ook. Ik heb veel respect voor je gekregen hoe jij je ziekte en alle behandelingen hebt ondergaan en hoe je erover vertelde op je blog.
Ik wens je een goede reis naar een hele fijne plek voor je.
Jouw man, kinderen en kleinkinderen wens ik heel veel sterkte toe.

liefs, Heleni

Anoniem zei

Lieve lieve Ansje,

Tot op het laatst ben je heel erg moedig.
Ik begrijp je beslissing.
Ik wens je een goede reis.
Een hele dikke knuffel voor jou.
Rene en familie: alle sterkte voor jullie.
Nanny. ( van het longkankerforum)

Tineke zei

Lieve Ansje,
wat een moedig, maar heel begrijpelijk besluit heb je genomen. Een goede reis, een dikke knuffel voor jou en allen die je lief zijn.
Tineke

Marijke zei

Een moedig besluit .

Veel sterkte aan je man en de familie .
Marijke (Belgie)

Romelia's Cottage zei

Lieve Ansje,

Ik zal je missen lieve Ansje.
Bedankt voor alles wat we de afgelopen 10 jaar met elkaar mochten delen, het was bijzonder!

Lieve Ansje, goede reis......geen pijn meer.

Rene en kinderen,
Heel veel sterkte in de komende tijd.

Lieve groet, Wendy

Anoniem zei

Vrede voor jouw gewenst
nu je levensweg steeds meer afbuigt
naar voorbij de laatste horizont

nu het waken dichtbij is, een tedere aanraking , een warme groet, een vaarwel op z,n plaats is

nu de tijd verspringt, wens ik je vrede ten slot die alles heelt
wens ik je een andere kracht, die jouw verder draagt.

Vrouwtje, het moge voor jouw persoonlijk, het allerbeste zijn, vaarwel, T.

Anoniem zei

Wat een moedig besluit. Goede reis voor jouw Ansje en voor Rene en je familie heel veel sterkte komende tijd.
Groetjes Caroline

Annie Kingma zei

Dag Ansje.
Liefs en sterkte.
Ook voor al die van je houden.
Straks mag je vrij zijn zonder pijn en lijden.
Lieve Groetnis Annie

Anoniem zei

Woorden schieten tekort bij het lezen van dit afscheid. Een heel moedig, maar begrijpelijk besluit. Ik wens je alle sterkte en goede reis naar een pijn vrije wereld.
René en de kinderen veel kracht toegewenst. Groet, Tineke

Anja zei

Beste Ansje,

Ik ben blij voor je. Je hebt een moedig en dapper besluit genomen. Ik heb respect voor je, zoals jij met je ziekte ben omgegaan. Ik waardeer je openheid, je lef en je kracht.
Ik wens je een goede reis naar het licht. Laat je verwelkomen door diegene die je voor zijn gegaan.
Ik neem je mee in mijn gebed en wens je het aller beste toe.

Een warme harte groet,

Anja

marian'ne m zei

Dag dapper meisje ! Ik bid jou en je geliefden kracht toe.

ben er stil van, marian'ne m

foekie's fashion zei

Lieve Ansje, wat een sterk besluit. Ik wens je goede reis, je blijft altijd in mijn gedachten. Liefs en knuffel van Joke

Unknown zei

Ansje dank je wel voor je vriendschap en de mooie leer momenten.

lieve groet Lida Huysman

FLR zei

Een moedig besluit...het ga je goed...

Anoniem zei

Ansje heel dapper dat je op deze manier afscheid van ons wilt nemen.
Bedankt voor alles wat je met ons wilde delen. De mooie momenten maar ook de verdrietige momenten.
Quilten was bij jou echt delen.
Veel kracht toegewenst.
Gre

Ans zei

Lieve Ansje, Ik wens jou en allen die jou dierbaar zijn heel veel sterkte toe! Een dapper besluit van een nog dapperder vrouw. Dag lieverd, tot ziens.

Tilly zei

Veel sterkte Ansje voor jou en Renee.

veerle zei

Heel erg moedig en vooral begrijpelijk dat je hier voor kiest. Je hebt dapper gestreden, samen met je grote liefde. Nu is het tijd voor iets anders ... twinkelen aan de sterrenhemel. Veel sterkte.

Mascha zei

Lieve Ansje, wat een moedig besluit. Ik wens je veel sterkte. Ook Renee en de kinderen wens ik veel sterkte toe in de komende tijd.
Liefs, Mascha

Chris zei

Dag lieve Ansje. Ook ik bid jou, Rene, je kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte toe in dit verdrietige afscheid.

Carin zei

Ik kan me je besluit voorstellen, hoe moeilijk het ook is. Ik wens jullie allen sterkte en ook wil ik je laten weten dat je altijd een heel fijn email maatje was :-)

Dag Ansje.

Ada zei

Lieve Ansje,

De eerste quilt die ik van jou in het echt mocht bewonderen was de Paradijsvogels in Veldhoven wat moest ik daar gelijk aan denken toen ik je berichtje las...
Bedankt dat je ons hebt laten meegenieten van alle mooie dingen die je hebt gemaakt

Heel veel sterkte met dit moedige besluit ook voor Rene,kinderen en kleinkinderen

Ik kijk naar de sterren en weet dat een daarvan jij bent liefs Ada

Wilma Kuin zei

Ben er stil van,....

Dag lieve Ansje.
Sterkte Renee en familie,....

Anoniem zei

Hier word je stil van wat een dappere beslising. Ik wens je een goede reis naar het licht en dat dit licht straks Renee, en wie dan ook mag troosten
Tini

nadia zei

Ben stil van het bericht op je weblog....

Jij hebt je strijd gestreden, rust nu maar uit!

Veel sterkte aan allen die je achterlaat!

Gethtrien@gmail.com zei

lieve Ansje en Rene

Met een brok in mijn keel heb ik jullie bericht gelezen.
En moedig besluit, na een super kracht die je tijdens je ziekte hebt gedragen, de liefde van je gezin hebt mogen ontvangen mag je gaan uitrusten.

Lieve schat rust zacht en voor de nabestaande heel heel veel sterkte komende tijd.

Thérèse

Ria zei

Wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen Ansje. Ik wens iedereen heel veel sterkte toe, voor wie je een grote lege plek achter gaat laten.
Bedankt voor voor jouw steun, we trokken elkaar op. Nu moet ik je laten gaan.

Dag lieve Ansje. Sterkte voor je man en kinderen en de kleinkinderen.

Tineke Machiela zei

Voor iedereen heel veel sterkte en kracht...

Anoniem zei

Lieve Ansje,
Ik wist van je besluit, maar het komt toch altijd te vroeg. Bedankt voor je vriendschap, gezelligheid, het zingen bij New Sound, verder heb ik geen woorden..
Je blijft altijd bij ons . Veel sterkte ook Rene en kinderen(kleinkinderen)
Liefs Mieke en Hans(nu in Frankrijk)

Anje zei

Lieve Ansje tranen rollen over m'n wangen..... Meisje respect voor je keuze... je blijft altijd in m'n gedachten en dank je wel voor al je prachtige Quilts, je warmte en liefde voor iedereen.
Veel sterkte ook voor je lief en de kinderen en kleinkinderen....
Extra dikke knuffel voor jou, lieverd.
Anje.

Elly zei

Ansje,

Ik wens je een goede reis toe. En heel veel sterkte voor je familie

Ageeth Dorsman zei

Woorden schieten gewoon tekort... wat
een moedig, begrijpelijk besluit, maar
wat zul je een lege plek achterlaten.
Ik heb je leren kennen als een sterke,
positieve vrouw en vooral een enorm
getalenteerd quiltster. Ik wens je een
plaats zonder pijn en heel veel sterkte voor je man en (klein)kinderen.
Ageeth

Ingrid zei

Ansje en Rene, wat een moedige beslissing hebben jullie genomen. Ik hoop dat het laatste stukje hier voor jou Ansje verloopt zoals je dat wenst.
Allen die je omringen wens ik veel kracht toe om dit alles te dragen.

jan en janny zei

Lieve Ansje.
Bedank voor de fijne tijd die ik met je heb mogen doorbrengen. Bedankt voor de mooie quilts en de altijd lieve woorden die je voor de andere quilts had. Sterkte voor deze beslissing. René. En de kinderen en kleinkinderen en andere familie ook heel veel sterkte toegewenst.
Liefs Janny

Ria, zei

Ik heb geen woorden, lieve Ansje... Je moed en positieve houding was in het verleden vaak een voorbeeld voor mij. Ik bid Rene en familie kracht toe voor de moeilijke tijd waarin ze jou moeten gaan missen.

Rian

Wilma zei

lieve Ansje, ik brand een kaars voor jou en voor al je dierbaren!
Ik wens je een zachte reis tot voorbij de pijn.
Heel veel sterkte
Groeten, Wilma

ineke zei

Woorden schieten tekort. Heel veel sterkt voor jou en je dierbaren. ineke

Quiltshop "Leur" zei

Lieve Ansje en Rene,
Wij zijn diep geroerd door jullie dappere, moedige, maar eenzaam besluit.
Wij hebben diep respect voor jullie en wensen jullie veel kracht toe en vooral voor de komende periode.
Wij hopen dat jullie als familie en met vrienden v
eel steun aan elkaar hebben, met de mooiste herinneringen.
Wij zullen de herinneringen aan de moed en kracht van Ansje koesteren.

Liefs Wil en Monique Storms

Anoniem zei

Lieve Ansje, Ik ben dankbaar dat ik je heb leren kennen.
ik heb heb een diep respect voor je moed en hoe je omging met je ziekte en er toch nog altijd was voor anderen.
Bedankt voor alle mooie herinnringen die ik heb aan jou.
Voor Rene veel sterkte de komende tijd, en voor jou een
een vredige reis veel liefs , Dieneke

Anoniem zei

Een dappere beslissing, zwaar, verdrietig, maar heel dapper. Hoop dat het mooi is aan de overkant, sterkte voor Renee en familie bij het afscheid.

Jane in Cumbria zei

Lieve Ansje
Dank je wel voor alles wat je voor mij en ons betekend hebt. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
liefs
Jane

Jenni zei

Dag lieve Ansje

Marianne Gooren zei

Bedankt voor alles wat je met ons deelde! Heel veel sterkte voor jullie allemaal...

Lieve groet,
Marianne

christine zei



Dag Dag lieve Ansje .

ik heb op je quiltblog veel van je genoten. hartelijk dank daar voor!

heel veel sterkte voor Rene en familie .

christine

Janine zei

Tja, wat kan ik nu nog zeggen.......je bent inmiddels al aan je reis begonnen, ik hoop dat je nu eindelijk je rust hebt gevonden, een leven zonder pijn. Woorden schieten te kort!
Je was een geweldige spontane, creatieve, lieve, sterke vrouw. We hebben je altijd graag gezellig bij ons aan de koffietafel gehad. Lieve René, ik wens jou heel erg veel sterkte toe samen met je dochters in deze tijd en de tijd die komen gaat.
Heel veel liefs, Willy en Janine Alers

Anoniem zei

Lieve Rene en (klein)kinderen,
Ik kende Ansje nog maar vanaf januari toen ze bij ons op het atelier Delftse vrouwen kwam. Wat een lieve en enthousiaste vrouw was ze . Ze heeft genoten van de tijd die ze bij ons was!!!!
Ze heeft mij enthousiast gemaakt voor het quilten en ik zal er hopelijk nog velen maken. Jullie wens ik heel veel sterkte om dit grote verlies een beetje te verwerken en een plekje te geven.
Heel veel sterkte en kracht de komende tijd en in de toekomst.
Wilma van Delft.

Esther zei

Morgen om 11 uur brandt hier in Almelo een kaarsje voor Ansje