Welkom op mijn weblog. Leuk dat je even langskomt.Ik ga hier mijn dagelijkse belevenissen neerpennen. Meestal zal dat over de hobby's gaan (Quilten, borduren en samen met DH Rene fietsen en met de caravan weggaan) Maar ook wat me nog meer bezig houd in het leven. Na een erg moeilijk 2010 proberen Rene en ik de draad weer op te pakken.

dinsdag 14 mei 2013

Opname/ontslag.

Lieve allemaal,
Met Hemelvaartsdag ging het ineens niet zo goed met mij. Ik raakte in paniek en er moest wat gebeuren. Ik was erg angstig over hoe nu verder. Misselijk, bang om te stikken en erg duizelig. Buiten ging het goed maar binnen sloeg de paniek steeds toe. Ik kreeg mijn lijf niet meer onder controle en had erg veel pijn in de rug. Na overleg met een vriendin en een telefoontje stond de ambulance voor de deur en werd ik naar de SEH gebracht. Ze reden superlangzaam om mij zo min mogelijk pijn te bezorgen. Heel lief en fijn! Bij de SEH was duidelijk dat ik beter opgenomen kon worden. Na een paar uur kwam ik wat tot rust en is Rene naar huis gegaan. Inmiddels was het al middernacht.
De rustige benadering in het ZH gaf me weer wat vertrouwen. Ook moet er bij mij een knop om mbt het slikken van pijnstilling, andere medicatie en de hulpvraag. Die 5 nachtjes ZH waren goed om even bij te tanken. Niet in de laatste plaats voor Rene, dat had de arts goed door!
Vandaag (dinsdag)  ben ik weer ontslagen nadat gisteren nog zuurstoftoevoeging is uitgeprobeerd. Het voegt niet veel toe dus dat laten we even zonder.
Wat is het heerlijk om weer thuis te zijn. We zijn net terug van een wandeling in de rolstoel. Heerlijk in het frisse natte spetter weer. Alles is zo gegroeid en groen. Was 200% genieten!
LiefsAnsje/Rene

21 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Het valt ook allemaal niet mee Ansje, je krijgt zo toch heel wat te verstouwen, en je man ongetwijfeld ook. Goed te horen dat je dan ook weer kan genieten van de kleine dingen, van het groen om je heen. Count your blessings!Hartelijke groet,Jeannet

Rennie zei

Hai meidje, gelukkig weer thuis. Heerlijk om te lezen dat je geniet van het kleine. Ik denk aan je. Kus Rennie

Heleni zei

Ach, wat was dat weer een tegenvaller Ansje. Maar gelukkig dat 't weer wat rustiger is geworden voor jullie beiden.
Fijn dat je weer naar buiten kunt want de natuur is zó prachtig nu.
Blijf genieten van de lieve, leuke en mooie dingen.

Hartelijke groeten, Heleni


Chris zei

Dat was even ontzettend vervelend. Wat fijn dat je zo goed bent opgevangen in het zh. Heel veel sterkte verder Ansje en geniet maar elke dag van al het moois om je heen. Lieve groet van mij.

jan en janny zei

Hallo Ansje,
Dat was weer even schrikken.
Gelukkig dat alles weer in wat rustiger vaarwater is gekomen. Ik hoop dat je nog heel veel rondjes in het groen kan maken. Geniet er samen met René van😘
Groetjes Janny

Miny zei

Fijn dat het weer onder controle is, sterkte samen!

Groeten Miny

Anoniem zei

lieve Ansje en Rene,
Het is inderdaad even heel erg panieken als de pijn je overvalt, (kan er helaas een beetje over meepraten) en je zult inderdaad je gedachten over pijnstilling moeten bijstellen. Het is niet omdat je je aanstelt, het is gewoon net zo noodzakelijk als ademhalen. Je kunt je krachten wel beter gebruiken dan bij pijn verbijten. Geniet samen van alles waar maar van de genieten is en dankzij die verrekte pijnstillers lukt dat nu eenmaal beter. Fijn dat je weer thuis bent, ik hoop dat jullie samen een beetje uitgeruster zijn.
ik denk veel aan jullie............
liefs, Marja62

Ans zei

Dat is wel schrikken, maar fijn dat jullie allebei even tot rust zijn gekomen. Hou jullie haaks en blijf genieten van alles wat nog wel gaat.

Esther zei

Je gaf al in een mail dat je opgenomen was en dat had ik net gelezen en deze blog bevestigt het...helaas!!!!
Soms is even een time-out nodig in het ziekenhuis. Dat heb ik ook al een keer gehad.
Hou je haaks!
liefs Esther

Hermie zei

Niet zo fijn Ansje, maar gelukkig ben je weer tot rust gekomen en heeft Rene ook bij kunnen tanken. Sterkte en liefs van mij

Ria zei

Och meisje toch. Het valt allemaal niet mee voor jullie. Ik zat al een paar dagen te denken, wat is het stil bij Ansje, zou het wel goed gaan? En ik wilde je al mailen, maar het kwam er even niet van. Heel veel sterkte, en geniet van wat er te genieten valt.

Liefs Ria V.

Ageeth Dorsman zei

Wat een vreselijke nare ervaring, nadat alles juist een tijdje rustig was... Gelukkig ben je nu weer thuis en heb je je instelling om van alle
dagelijkse dingen volop te genieten,
niet verloren! Ik wens jou en je man
nog heel veel geniet-momenten toe!
Groetjes van Ageeth

Ria, zei

Ach meis, wat een angst zo opeens. Pijn en benauwdheid is altijd een slechte combinatie. Gelukkig ben je heel goed behandeld in het ZH. Voor René ook eventjes de druk van de ketel.
Heerlijk dan om weer thuis te zijn, en de gewone dingen in te drinken. Geniet er samen zo veel mogelijk van.
Liefs, en heel veel sterkte.
Rian

Tilly zei

Wat een angst dan opeens. Fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent. Geniet van de mooie dagen. sterkte groetjes Tilly

Ansje zei

Veel dank voor jullie lieve reacties!! Doet ons heel veel goed.
LiefsAnsje/Rene

Mascha zei

Wat vervelend maar gelukkig ben je weer lekker thuis. Geniet er maar lekker van.
Liefs, Mascha

Anoniem zei

Ach lieve Ansje, een paniek aanval. Wat een nare ervaring. Gelukkig ben je goed opgevangen en heb je geleerd te ontspannen.

Sterkte voor jullie allebei, ik denk vaak aan je.

Liefs van Jacqueline.

familiesadessaram zei

veel beterschap

Ria en Klement Notenboom zei

Beste Ansje,
Het laatste bericht was schrikken, dat je in het ziekenhuis bent geweest. Wat een wereld van verschil met verleden jaar toen wij jullie op de camping ontmoet hebben. Wij denken dagelijks aan jullie en leven erg met jullie mee.
Dat je in jouw situatie nog dagelijks kunt genieten vinden we uniek en hopen dat je nog veel momenten mag beleven om te genieten van alles om je heen.
Wij wensen je heel veel sterkte toe en Rene ook. Wij vinden het jammer dat we geen adres van jullie hebben, dan kunnen wij nog eens wat anders sturen dan alleen een berichtje.

Ria en Klement

foekie's fashion zei

Wat fijn dat er een ziekenhuis is in de buurt met mensen die jou kunnen helpen en wat rust kunnen geven. Hou je taai Ansje en geniet van de goede dingen die je tegenkomt. Groetjes van Joke

Anoniem zei

Lieve Ansje en familie

Hier word je stil van. Wat moedig om ons deelgenoot te maken van je gevoelens. Heel veel sterkte met het afscheid van het aardse leven.

Gre